קידום אתרים זנב ארוך מתייחס למספר ביטויי מפתח, אשר הגולשים ממעטים לחפש אחריהם, בשל הסירבול שבחיפוש קבוצת מילים. לרוב נהוגים הגולשים לחפש מילה או שתיים, ולהעלות באמצעות החיפוש את התוצאות הדרושות להם. לביטויים של זנב ארוך יש נפח חיפוש קטן לעומת ביטויי המפתח המרכזיים, וכך למשל אדם המחפש 'צעצועי ילדים' יקיש לרוב את צמד המילים הללו ולעומת זאת לא יקיש את ביטויי הזנב הארוך : 'צעצועי ילדים איכותיים', או 'צעצועי ילדים בטיחותיים'. לכן לביטויי הזנב הארוך מספר מועט של חיפושים.
קידום אתרים זנב ארוך יוצר תהליך יעיל בו מקודמות מספר רב של ביטויי מפתח זנב ארוך, אשר ביחד יוצרים כוח רב לאתר המקודם. אמנם לא רבים מחפשים אחר זנב ארוך אולם איתור כמות נכבדה של ביטויי מפתח מקודמים, עשוייה להפוך לסל מרשיםנ מאוד של תוצאות, וזו גדולתו של קידום אתרים זנב ארוך.
גוגל מייצר זליגה של חיפושים מהזנב הקצר אל הזנב הארוך, ואנו יכולים לראות זאת כאשר אנו מחפשים אחר ביטוי מפתח מסויים, ובשורת החיפוש נפתחות לנו בד בבד מספר נוסף של אפשרויות חיפוש, אשר מאפשרות לנו חיפוש ממוקד יותר, בתחום הכללי אותו חיפשנו. גם בתחתית העמוד נוכל למצוא מספר ביטויי מפתח של זנב ארוך הקשורים לנושא החיפוש. כאן ניתן להבין את חשיבותו של קידום אתרים זנב ארוך, מאחר ואם איננו נוקטים בשיטה זו, במשולב עם ביטויי המפתח הרגילים והקצרים יותר, הרי שאנו מאבדים כל המחפשים אחר זנב ארוך, ואף אם כמותם אינה רבה, הרי שאם נכפיל כמות קטנה של מחפשים כפול מספר רב של ביטויי זנב ארוך, הרי שנצא מורווחים באופן בולט.
קידום אתרים זנב ארוך ניתן לבצע גם באופן של קמפיין ממומן, ולעשות זאת במחירי קליקים זולים מאוד, מאחר התחרותיות על המילה בין המפרסמים, קטנה באופן משמעותי, לעומת פרסומם של ביטויי מפתח מרכזיים ומבוקשים.
מאמר זה נכתב על ידי רונה-עורכת פורטל קידום אתרים .